tisdag 16 augusti 2011

KOSTDEMOKRATI.SE

Ett viktigt meddelande till dem som eventuellt hittat till min blogg. Jag överger tillfälligt pellemaggan. Återkommer så småningom till pellemaggan när jag lärt mig att hantera teknikaliteterna med bloggen mera professionellt. Det handlar inte om att jag inte på har något att skriva. Tvärtom jag nästa sprängs av allt jag skulle vilja skriva om och förmedla innan jag dör.

Gå in på Kostdemokrati.se
Där skriver jag nu.
Kostdemokrati.se har sitt ursprung i ett engagemang för skolmaten. Vi var ett antal föräldrar och mor-och farföräldrar som insåg det fullstädigt absurda i att våra barn i skolan serverades margarin och mager mjölk. Vi anser att vi som föräldrar vet vad som är bäst för våra barn. Vi tog kampen med kommunpolitikerna och har vunnit några delsegrar men kampen är lång ifrån över. Detta engagemang växte till att se sambandet mellan kost och hälsa i ett större perspektiv. Vi tror på riktig mat - äkta smör, mjölk med naturlig fetthalt och kött och fläsk och grönsaker. Så föddes Kostdemokrati.se, en blogg som tar ett helhetsperspektiv på kost och hälsa. Allt hör ihop. Våra civilisationssjukdomar är ingen gåta, dem har vi kollektivt förvärvat.
Gå in på Kostdemokrati.se här kan du läsa om nya rön och inhämta fakta.
Gå in på Kostdemokrati.se och bli medlem, det är gratis.
Gå in på Kostdemokrati.se och ta del i debatten.
Gå in på Kostdemokrati.se och var med och skapa opinion i viktiga frågor.

Kostdemokrati.se kan du läsa dr Björn Hammarskjölds och dr Christer Enkvists krönikor. Två erfarna läkare som följer sin övertygelse och säger sin mening utan hänsyn till arbetsgivare, livsmedelsindustrin eller läkemedelsindustrin.
Björn Hammarskjöld är barnläkare och biokemist. En riktig ”mythbuster” en som krossat många medicinska myter. Läs hans senaste krönika om GMO och horisontell genmanipulation. Det gäller livet!
Christer Enkvist är pensionerad landstingsrådgivare och har publicerat många övertygande inlägg om kost i dagspressen – som öppnat ögonen på mig och många andra och retat en del. Klicka på medlemmar och Christer Enkvist och läs vad han skrivit på Kostdemokrati.se
Läs på Kostdemokrati.se. vad Leif Lundberg och Frank Nilsson skriver om fetmaoperationer. De har gjort en djup och bred research om ämnet. Detta hittar Du ingen annanstans.
Att vi har en fetma epidemi som sprider sig över världen har väl inte undgått någon. WHO klassar fetma som en sjukdom. Således anser den medicinska sakkunskapen att den bästa boten mot fetma är att göra en magstympning.
Frank Nilsson har skrivit boken ”I stället för doping”. Björn Ferry följde Franks kostråd. Så vann han också guld.
Frank Nilsson Skriver på sin blogg http://www.livlinan.eu/ att Lars Wilsson öppnade hans ögon. Frank Nilsson har stort ansvar för att mina ögon öppnades.

En anekdot i det sammanhanget. Mitt barnbarn var på ett ishockeyläger förra sommaren (ja faktiskt sommaren!)och kom hem och himlade med ögonen (han vet vad jag tycker) och berättade att tränarna uppmanat dem att ladda ordentligt med kolhydrater. I år kom han hem och berättade att man hade sagt att det var viktigt att ladda med riktigt fett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar